poniedziałek, 15 października 2012

Skuteczne diety odchudzające | Zdrowe odżywianie – zmiana nawyków żywieniowych


Lekarze od wielu lat alarmują, że Polacy skracają swoje życie poprzez nieprawidłowe odżywianie. Nie wszyscy z nas zdają sobie sprawę z tego, że to, co jemy bardzo istotnie wpływa na nasze zdrowie. Polacy przede wszystkim jedzą zbyt tłuste potrawy. Spożywamy bardzo dużo mięsa i wędlin. Dodatkowo wręcz uwielbiamy potrawy smażone takie jak kotlety czy jajecznica. Polacy zbyt rzadko jedzą mięso z piekarnika czy duszone warzywa.

http://www.facebook.com/pages/Idealny-biust/284994831618573?sk=app_23798139265

Istotną wadą polskiej kuchni jest jej monotonność. Mamy swoje ulubiony potrawy i niechętnie zmieniamy nawyki żywieniowe. Tymczasem jedzenie powinno być jak najbardziej urozmaicone, tak, aby organizm otrzymywał wiele różnych potrzebnych mu produktów. W polskiej kuchni za dużo jest także potraw opartych na węglowodanach. Lubimy jeść pierogi, kopytka czy kluski śląskie tymczasem takie potrawy nie są zdrowe i przyczyniają się do powstawania otyłości. Spożywamy zdecydowanie zbyt duże ilości soli, złych tłuszczów nasyconych oraz tłuszczów trans, które wręcz nie posiadają wartości energetycznych lecz powodują otyłość, nadciśnienie, wysoki cholesterol.

Nie od dziś wiadomo, że zdrowe odżywianie jest jednym z ważniejszych czynników pomagających nam w zachowaniu lepszej kondycji, atrakcyjniejszej sylwetki, dobrego samopoczucia. Jednak to pojęcie nie jest jednoznaczne i wiele osób ma problem z jego zdefiniowaniem. Warto, bowiem zdać sobie sprawę z tego, że zdrowa dieta nie jest żadną z tych powszechnie zalecanych, czy szeroko reklamowanych w różnych kampaniach telewizyjnych, albo sklepowych. Musi ona być indywidualnie dobrana do konkretnego organizmu tak, by zapewniała nam wszystkie niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich ilościach dostosowanych do naszego stylu życia. Oznacza to, że każdy z nas powinien znaleźć własny sposób na zdrowe żywienie (często będzie to sposób żywienia zależny od grupy krwi, naszego temperamentu, wykonywanej pracy, czy intensywności sportów, jakie na co dzień uprawiamy).

Oczywiście, najlepiej jest skonsultować swoją dietę ze specjalistą. Dobry dietetyk pomoże nam szczegółowo ustalić, co i w jakich ilościach najlepiej wpłynie na nasze ciało przy określonym trybie życia, przy dolegliwościach, na jakie cierpimy oraz przy preferencjach żywieniowych. Każdy z nas potrzebuje witamin, ale nie możemy spożywać ich zbyt wiele, ponieważ grozi to hiperwitaminozą, która jest również szkodliwa, co awitaminoza: zatem i nadmiar i niedobór witamin będzie szkodliwy i nie warto z ich ilością przesadzać.

Jeszcze trudniej jest z ustabilizowaniem ilości białek i węglowodanów w naszym organizmie. Organizm bezwzględnie wymaga ich do prawidłowego funkcjonowania, lecz ich dzienna ilość musi być dobrana do energii, jaką zużywamy w ciągu dnia pracy i po niej, bo inaczej ich nadmiar będzie wpływał na odkładanie się tkanki tłuszczowej, czego z pewnością nie chcemy. Wbrew pozorom, zdrowe odżywianie się nie wyklucza spożycia tłuszczów, lecz należy wiedzieć, które z nich wybrać: są tłuszcze zdrowe i tłuszcze niezdrowe i musimy bazować głównie na tych, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Pamiętajmy, że część witamin rozpuszcza się tylko w tłuszczach i dopiero wtedy są wchłaniane przez organizm! Jedz zdrowo: ale tak, by to dla Twojego organizmu było najlepsze, a nie dla przysłowiowego ciała „koleżanki”, która poleciła Ci jakąś cud dietę.

Źródło:
http://www.dietazdrowa.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz