czwartek, 11 października 2012

Jakie tętno jest niezbędne by gubić kilogramy? | Wysiłek i odchudzanie


Bieganie i cały wysiłek fizyczny polega na pracy organizmu z dużą ilością tlenu. Odchudzanie jest możliwe tylko dzięki treningowi tlenowemu, czyli wysiłkowi fizycznemu. Trening siłowy, a więc beztlenowy nie daje tego, co porządne zmęczenie.

Bieganie to dobry sposób na odchudzanie
Dlaczego tak jest?
Trening siłowy nie podgrzewa organizmu w takim stopniu, jak tradycyjny bieg, czy rower. Bo właśnie o to podgrzanie chodzi. Termogeneza to klucz do odchudzania. W czasie podgrzania nasz organizm topi tłuszcz. Najszybszym sposobem na odchudzanie jest bieg poranny, ale przedtem trzeba zjeść banana, jakiś inny owoc albo łyżkę miodu. Trzeba dostarczyć złożonych węglowodanów ciału, żeby ustawić kolejkę spalania: węglowodany->tłuszcz->białko. Nie wolno biegać na czczo, bo organizm odwróci kolejność (nie ma paliwa, to sięga po zasoby własne). Nie polecam biegania powyżej 60 min, szczególnie tym, którzy chcą zachować mięśnie - zaczynają się spalać po tym czasie.
Spalanie tłuszczu zachodzi około 70-75% uderzeń tętna (pomiaru można dokonać pulsometrem - są teraz tanie i łatwodostępne), a jak ktoś nie ma pulsometru, to wystarczy, że w czasie biegu będzie w  stanie prowadzić normalną rozmowę - to jest dobry punkt odniesienia.
Oczywiście nie od razu Kraków zbudowano...warto zacząć nie od biegania, ale od marszobiegów. Na przykład: 5 minut marszu, 30 sek biegu, w następnym tygodniu 4 min marszu, 1 min biegu itd.
Ważne to żeby się nawadniać i nie tylko wodą, która jest dobra przez cały dzień ale dość mierna po wysiłku. Wtedy najlepiej się przydają napoje izotoniczne, ew. woda gazowana, a w upał napoje hipotoniczne.

http://www.facebook.com/RankingOdchudzanie/app_23798139265

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz